Uteritt o hög luft:)

. gärnet till stallet direkt efter jobb.
Slängde om till ridkläder o in med min röding<3
Ville hinna rida ut i de ljuvliga vädert innan det blev mörkt så fick ta mockning etc efter ritten ist.

Bestämt mig för att detta skulle bli en ritt där vi BARA tänkte FRAMÅT, o de vill ja lova att vi gjorde oxå *asg*
Skrittade lääänge, o när jag väl började trava på en grusväg så var han som ett ånglok. Gräs-slingan var snor hal så där blev bara skritt; men kunde smita ut på stubben en bit fram där vi travade försiktigt.:)
Galopperade en hel del o lyckades ta oss förbi traktorer o lastbilar utan värre konster:D
Mötte skolbussen inne i en av byarna på en SMAL väg så la i backen i backade snyggt upp honom på en uppfart (asg, kändes som man körde bil)'
På nästkommande grusväg hade de varit duktiga o satt upp såna där oranga snö-pinnar så jag/vi tog sikte på dom o släppte honom mellan två o bromsade upp honom, bytade galopp o släppte honom mellan kommande två pinnar.. Vågar ju inte släppa honom för fullt längre sträckor;D
Det slutade med att han sköt iväg som en skott innan jag hann tänka framåt *hahaha*
Han är så söt!

Hade nog lika kul båda två o de 1,5 timmen vi var borta gjorde nog bara gott.
Sällan man kan skritta hem honom på helt långa tyglar o vara så avslappnad:D

Kommentarer
Postat av: KelocC

Tack så mycke :)

2008-11-17 @ 23:50:16
URL: http://kelocc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0