Lisa träning

Dressyrträning för Lisa idag tsm med Kajsa o Jameson.
Kändes stressigt som in i vassen för hade brandutbildning på jobb 13-16 o sen skulle man sitta i sadeln till 17 o helst vara framskrittad med..
Men Lisa hann givetvis komma innan vi satt upp *skratt*

Tränade en del skänkelvikningar, framdelsvändningar, bakdelsvändningar, serpentiner osv..
Jag o Alco tränade även skänkelvikning i galopp vilket gick si så där. Gjorde även ett enkelt byte med o de gjorde han fin fint:D Nästan lite förvånad själv över hur simpelt det var.
Idag kände jag mig ganska sämst överlag faktiskt..  men men.. Alla har vi våra svackor!:)
Han som stått två dagar o var väldigt trippig o jag med min koncentration i botten..
Men jag måste ändå säga att det samtidigt faktiskt gick bra för när jag brukade allvar hajjade han vinken o gjorde precis vad jag bad om.. Så dagens ritt hängde helt o hållet på mig faktiskt:D
Formen kändes fin o steget fint.. Jag kunde verkligen inte sitta ner första halvan av ritten med det klivet han hade *asg*.
Tummen upp för hästen o de bra stunderna *fniss*


När jag tänker efter har jag alltid haft koncentrationssvårighet när jag tränar tsm med någon annan.
Tänkte ta ett dressyrpass i morgon med så man får det att kännas precis som det borde :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0