Nyklippt o fin:)

Kajsa o jag klippte våra pojkar idag.
Började med Jamis för att Alco skulle få en chans att kolla på o vänja sig vid ljudet i en box bredvid ;D
Jamisen stod mest o sov, förutom när Kajsa tog under magen för det tyckte han nog inte var jätte kul.. :P
Kajsa gjorde en halvklippning på honom.

.. Fick borsta Alco en stund innan det var hans tur så maskinen kunde få svalna och jag kunde få bort den värsta skiten.
Ritade sedan linjer att följa mha av någon slags blå färgpenna som man använder när man målar sig i ansiktet..
Kajsa höll honom i kedja o han fick öronproppar i öronen så han hörde typ nada.
Tyckte det var lite obehagligt o ryckte till en del o backade lite emellanåt.. Små reste sig oxå för o visa vad han kan o kickade efter mig en gång när jag klippte bak vid höger bakben.. Men i det stora hela gick det så HIMLA bra. Han som aldrig blivit klippt förr o jag som aldrig klippt.:P
Är lite hackigt på sina håll men ska fixa till det innan nästa tävling + göra böjen vid virveln större.
.. just de. Kanske ska berätta hur jag klippte honom md *skratt* =han fick en täckesklippning.
Kajsa fick klippa under magen + virveln + mellan frambenen  för jag fick inte alls rätt på det där så TACK! <3

Han blev stirrig o smått rädd när vi drog öronpropparna.. *snuttis*
Men det hade aldrig funkat o klippa honom utan dom i...



Igår fick han vila o idag hann jag inte rida eftersom det tog längre tid än beräknat med klippandet.
.. känns som om det är en pigg skit att rida ut på i morgon ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0