Stora planer

En timmas uteritt tsm med Kajsa o Jamis igår.
Lugnt o sansat faktiskt.. Även om han är en piggelin så är han mer harmonisk nu än innan sommarn.. Han har blivit en helt annan häst.. För ett år sedan skulle jag aldrig få för mig att rida ut honom på vanligt 3-delat.. Nu vill ja inte ha honom skarpare fråns det verkligen behövs..
Däremot tror jag att det snart kommer behövas ett liiite skarpare till honom o Ellinor när de hoppar.
Fast ja.. Jag är inte så värst inne på bett faktiskt. Monki tippsar Linda testar... ;D
3-delat är min favorit!:)
.. men ni får gärna tippsa(?) Har hört så mkt olika historier genom åren. De senaste att man ska byta mellan olika bett för att... (de kmr ja inte ihåg, eftersom jag bara lyssnade på ett halvt öra)

Idag passar Hanna honom..
Sen ons o tors ska han vila men jag ska ändå pyssla o skämma bort honom lite extra :D
Tror han kommer vara väldigt piggelin tills fredagens dressyrträning för Lisa.

Men nu till mina "planer"
Min dröm har alltid varit att bo i Göteborg.. Och det är väl dags att ta tag i sitt liv o göra något åt det..
Även om jag inte flyttar dit fråns jag är färdig pluggad (tror jag) så tänker jag försöka fixa mig ett vik där i sommar (förutsatt att jag inte fått fast tjänst här nere).. Dock bara 4 veckor så inte hela sommarn går..
Ta med Alco, hitta något billigt ställe o bo på o bara må livet:D Vågar tom tro att det skulle varit en uppskattad sommar för honom med även om han ska hållas i trim;)
.. har ju för avsikt att det blir SportCupen till sommarn.. Så det får inte krocka med Gbg-arbets-veckorna i så fall:P
Så egentligen borde jag vänta med mina spekulationer *fnissar*
Sålänge jag vet att jag en dag kommer få bo där så är jag nöjd..


*rörigt*
Lovar att börja leva i nuet.. Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0