hoppning på ridklubben

Ellinor kom till mig vid nio i morse så vi körde direkt till Gylle o kopplade släp o körde ut till betet o hämtade Alco.
Fick in honom på 5 röda^^
Undertiden vi var i väg o hämtade Alco så red Kajsa ner Lizzie till ridklubben då vi lånat paddocken idag för att hoppträna riktigt.. Fast utan en riktig tränare ;D

Undertiden Ellinor o Kajsa plockade ut hinder gjorde jag vid Alco. Han fick vara både lindad o benskyddad fram för ja é hyperrädd om hans framben sen han blev biten.
Var inställd på att det bara skulle bli hoppning på lägre nivå eftersom han inte hoppat riktigt sedan i Maj o jag trodde han skulle vara en mespropp o inte vilja alls ;D
.. de värmde upp (Kajsa o Lizzie var iof redan uppvärmda) o jag fixade med hinderna osv.
Upphöjda cavaletti först, högre än vad jag brukar sätta dom så innan de fattade att de faktiskt skulle trava över dom så hoppade de.. Lizzie alla i ett språng *asg* Sedan såg det snyggt ut!:)
Värmde upp på lite lägre hinder.. Ca 55 cm o kombinationen låg på 60 cm..
Sedan höjde jag upp dom ordentligt.
Grinden hoppade de på ett flertal språng när den låg på 80 sedan höjde jag upp den till 105 cm.. Gick skit bra!:)
Kombinationen för Alcos del låg på ca 115 cm och han hoppade som en gud!:)
Ellinor flög av Alco en gång, varför vet ja inte. Hann inte med för ja stod laddad med kameran för o fota.. Men när ingen häst hoppade tittade jag upp lagom för o se Elles snygga "avsittning"
Murdelen på knappt 50 cm fick de oxå hoppa för att vänja sig vid den. Alco tvärstanna flera ggr först sedan hoppade han som en katt över *fnissar*
Alco avslutade hoppandet idag med att hoppa bana o andra gången de skulle hoppa rev de första hindert ordentligt o sedan fegade han ur. Sandra sänkte ner de första o efter ytterligare ngt stopp hoppade han som bara denn igen.

Körde hem Kajsa o Lizzie till Gylle undertiden Ellinor gjorde vid Alco.
Idag är jag JÄTTE nöjd med ALCO o så klart ryttaren! :)

.. på söndag startar Alco o Ellinor 70 cm o 90 cm på ridklubben som "start" på höstens hopptävlingar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0