Nya Dojjor

Vår nya hovis kom idag o skodde om Rally Kalle...
Han var inte i närheten så dryg som han kan vara med sitt gungande fram o tillbaka, utan han stod mest o halvsov.
Dock blev han lite orolig när hovis skodde högerbak; vilket vi tror har o göra med att han blev tvungen att belasta vänster bak ännu mer.
Han får 2/3 dels dos lugnande örter (placid) så jag tror de börjar ge lite effekt.. =)
Dock INTE vid ridning..
Skrittade barbacka på grusvägen med Kajsa o Jameson idag. Han är för pigg för sitt eget bästa; steppar o kastar sig runt när man vänder hemåt..
Inte nog med det så när jag hoppar av sen så backar han o eftersom jag inte släpper på tyglarna o det blev tryck i munnen reser han sig upp mot mig *galen panna* Han är då INTE rädd om sina bakben även om jag försöker vara superförsiktig med allt.
Han får ju inte ens takta när jag skrittar; lr springa sidleds, osv. Så det är halter heeela tiden som gäller.

Återbesök nästa vecka, så det närmar sig.. På hans födelsedag faktiskt. Så den bäst tänkbara presenten för honom (och mig) är en friskförklaring *håller tummarna*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0