Dressyr på Alco

Åkte om stallet i Gylle på väg till pojkisarna o dumpade av  sadlarna jag ska sälja; samt plockade med mig Alco's dressyrträns o gamanerna.

... med andra ord blev det lite dressyr ute på stubben idag. O gramanerna vill jag ha då jag inte har martingal till det tränset:P Funkar hur bra som helst, får bara ha koll så att de inte glappar för mkt.
Han sög sig fast i bettet lite emellanåt men släppte det lika fort igen.. Jätte duktig(: Kunde tyvärr inte sitta riktigt djupt i sadeln o verkligen rida.
Men lättridning är ju lika bra de(A)
Mkt skritt, trav o halter o kortare galoppsträckor. Han har ju inte gått så mkt efter vilan.
Efter 30 min ville dock min rumpa o korsrygg inte alls mer så jag hoppade av o skrittade av honom från marken, mitt lille sööötdjuuur.
Armani stod o tittade på oss vid staketet första halvan av ritten.

I morgon ska jag ta en sväng på honom. Sedan får de båda vila hela helgen(:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0