"Ha med barnen på jobb"

Haha;) Menar precis vad där står!(:

Elle o jag skulle ut på tur idag, upp mot skogen i vanlig ordning var tanken. Men när vi kommit en bit på grusvägen bort från betet mot 70 vägen så hörde vi skott.. SUCK, de höll på o skjuta på ett fält på det hållet vi skulle *morr*
Ist testade vi att rida åt vänster för första gången någonsin:P
Styrde upp på en grusväg o sen kunde vi rida grusväg efter grusväg bort *häääärligt*
Travade hur mkt som helst o det var sååå mys.
Sedan var där en liten stig med träd i sidorna. Dedro stod på bakbenen för han skulle minsann inte gå förbi betong-suggan som stod i början på stigen så Armani o jag fick gå först. Men lock o plock o stanna o titta emellanåt så gick min cooling rakt förbi!;D
Stigen var låååång o rätt vad det var hade vi golfbanorna till vänster om oss;)
Korsade en gård längre fram o kom sen ut på ännu fler grusvägar.

Sedan genade vi över ett stubbfält o vipps var vi utanför mitt jobb, därav "ha med barnen på jobb" Förklarade för Armani "Här jobbar jag så att jag har råd o ha dig o storebror" Hihi!
Ena kollegan kom ut med en av vårdtagarna så han fick hälsa på våra grabbar. Han tyckte Armani var jätte vacker o hade "fina linjer" som han sa *ler stort*

Hemmåt sen blev det lite brall;) Dedro skulle trigga igång oss o Armanis svans ställde sig rakt upp i luften o han skulle börja bralla; men hann fånga upp honom innan det blev något mer av det vid alla försöken:P

Galopperade mkt på hemvägen sen, på de mjuka grusvägarna.
Skötte sig riktigt riktigt bra! Han blir så glad o pigg o framåt när han får gå på nya ställen o se nytt! Öronen är spettsade rakt fram o han tittar sig omkring hela tiden:D
Fast det blåse en hel del så brydde han sig inte.. MYS!(:

Vår lilla uteritt blev en långtur på över 1,5h. Där ska vi rida måååånga fler gånger bestämde vi:D

Alco blev oxå borstad o ompysslad idag; gnuggade de knottriga kinderna med jodopax o smög till honom lite müsli(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0