Ridit med Sandra

Ringde en kvinna på sadlarna igårkväll när jag var på jobb. Haha.. Efter en stund i tel insåg jag att det var en fd arbetskamrat!:P Hehe.. Så samtalsämnet ändrade ju snabbt form *fniss*
Hon var iaf intresserad av båda mina sadlar då hon efter massa letande o besiktigande osv äntligen hittat en häst till sin dotter;)
Så idag åkte jag ut till deras gård med sadlarna. I stallet stod en bedårande söt skimmel.. O så lugn o genomsnäll.
Blev såld. Tyckte den påminde MASSOR av en arab men OM jag skulle ha fel så vågade jag inte säga något när alla var där;)
Frågade Lena sen när vi var själv o mkt riktigt, en renrasig en dessutom;) Han heter Ibn Shah El Din och är efter Moses El Din.
Känner igen namnet massor, men kan inte koppla VARIFRÅN jag hört det tidigare.
Tyvärr passade ingen av sadlarna; men jag fick se hur de bodde iaf;)

Blev en sväng på ikea sen, gjorde av med alldeles för mkt pengar *fyyy* Såå mkt man vill ha till flytten så man bara plockar på sig när man har chansen.

Vid 18, hämtade Sandra mig o så körde vi till våra fina grabbar.
O till min glädje håller de på o ta fälten vid oss nu!
Red en runda på Armani o Nasse o idag kunde man liksom rida runt via stubben o behövde alltså inte vända hem. Så vi kunde liksom gå igenom sommarhagen från andra hållet när vi kom tillbaka:P (tur där är ingång de hållet med)
Men innan vi avbslutade rundan  tränade jag lite på stubben intill hagen med busen:P Var lite brallig när vi travade på det öppna fältet bort mot hagen men sen uppförde han sig.
Sandra skällde på mig för att jag lät honom gå på lösa tyglar för o slippa tjaffs. Hon sa TRAMS, det är hög tid att han lär sig gå på korta..
Haha, så det var bara o lyda. O guud vad fin han var stundtals. La sig riktigt mys i handen!
Givetvis käfftar han emellanåt o slår med huvudet o ska rycka sig loss, så det är bara o driva fram fram fram o inte tänka annat än framåt.
Får verkligen använda ytan på fälten o styra in på serpentiner osv o lura honom så han inte tröttnar på o gå runt på en o samma volt.
Funkar utmärkt! Han blir väldigt seg när han börjar bli trött däremot. Jag med dessutom! Haha. Orkade knappt driva tillsist.
Behöver träna upp mer styrka i min överdel, rygg osv. För jag har svårt o hålla tillbaka när han rycker med huvudet utan följer med fram. Rättare sagt, FLYGER med fram;) Haha
Sån skillnad på hästarna!:P Hihi.. Alco har ju redan tempot. Jag kan jobba honom därifrån.
Armani får jag jobba mkt mkt intensivare.. Alltså som ryttare. Rider ju honom otroligt milt. (tkr jag)

Rida med Ellinor o Dedro i morgon, sen är det träning för Lisa på lördag:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0