Bakslag

...men för framgångar krävs motgångar. Tråkigt men nödvändigt. Man kan inte glida runt på en räkmacka alltid.

Gårdsplanen bestod av blankis.. Eller BESTÅR... Hann ju inte direkt tina upp idag^^
Så hästarna fick stå inne längre för jag vågade inte gå ut med dom. Skulle haft skridskor i häst size ^_^
Slutligen kom de ut.. Armani jävligare än vanligt eftersom han fått ännu mer tid o bli rastlös på... O de resulterar i att han är brinn-jävlig mot stackars Nasse som bara försöker komma undan..
Nasse slår o slår o man hör hur han träffar men Armani går bara på o på o ska bita i hans förbannade täcke..

När jag sedan skulle rida Armani trodde han att jag ville leka tafatt 15 min i hagen först.. Men jag bara ignorerade honom, sa inte ett ljud utan gick hela tiden efter honom med blicken ner i marken.. O jisses va han spang.
Alco försökte hinna med bakom mig i mina steg o naffsa mig i nacken o såg ut o tänka "ta mig ta mig"
Men, min uttröttningsmetod funkar ju alltid så tillsist stod en svettig o flåsande häst o lät sig fångas.
Red upp på gräset eftersom de var de enda mjuka stället o rida på i Alco's dressyrsadel.
Skritten var han så himla fin o jag var väldigt nöjd med honom.
Red på en 4-kant o ställde honom utåt på långsidorna o innåt i hörnorna.. Väldigt böjbar o medgörlig..
Sedan gick vi bort en bit till ett mindre halt ställe o travade på en stor volt.. Några varv sedan skulle han leva rövare... När jag blev sur o tryckte till honom för att han skulle fram gjorde han ett jätte hopp o sen en tävrnit så jag flög fram.. Tryckte till honom igen o då reser han sig o laddar för ännu en resning..
Rapp i rumpan o fram igen.. Sedan gick de inte o trava så mkt som ett steg! Gick inte.. Jag kämpade som ett djur men de gick bara inte... Flyttade oss även bort till paddocken men nix.. Skritt eller galopp på stället med inslag av stegringar var de enda gångarterna som passade mannen..
Fick för första gången på länge se mig besegrad.. För svetten droppade om mig så trött jag var. Hade inte ork att driva fram honom alls till sist.. Så efter att han gått skapligt i skritten ngt varv gick vi in.
Väääldigt besviken.. Men idag var en sån dag.. I morgon är kanske en bättre (:

Felicia kom o red Alco.. Barbacka dessutom(:
Började skymma så de blev bara en kortis på gräset. Hon sitter väldigt bra den tjejej!(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0