Ny mobil

Idag har hon varit i Malmö o skaffat sig en ny mobil minsann ;D
Insåg precis att där är mer megapixels i den nya mobilen än vad där är i min digital kamera... Har 12,1 i den nya nallen;)
Är i stort bara en skärm så den är helt o hållet "touch"; ska bli spännande o se hur lång tid det tar o förstå sig på den nya leksaken då man inte är så värst tekniskt lagd *fniss*

Tänkte passa på o blogga nu när man sitter o väntar på att morots-leveransen ska komma :)

Båda fick vila igår o idag hade jag tänkt låta Alco få ännu en välförtjänt vilodag men då jag jobbar helgen o har en nördig arbetsvecka nästa vecka så var det lika bra att han fick motionera idag han oxå.
Red dock Armani först; satsade på o rida i ett övertempo i ffa traven.. Eller gick iaf in för det; han segade mest o bromsade ner så fort jag blev trött o inte orkade hålla om o driva fram lika intensivt. Vet ni hur SEG han blir o rida när han börjar gå i "form" ?... Tror inte han tar så mkt som ett steg framåt frivilligt.
Svetten rann (på mig), ansiktet var illrött och jag red tills jag hade mjöksyra i benen *asg* Han blev irriterade på mig ett slag o skulle bralla loss (trodde han) men jag satte honom på ändan sen gick han snällt igen. BUSE...
Men det lossnar succesivt känner jag; en dag i taget o snart har han säkerligen mer bjudning oxå;D Det har han iaf när man rider på stoora banan eller rider ut vill jag lova... ;P
Filmklipp kommer komma lite längre fram ;P

Alco tömkörde jag. Har faktiskt inte gjort det sedan den gången han stack för mig o hoppade järnstaketet som ni kanske minns? :P
Men han var hur lugn och fin som helst:D 
Var kolsvart när vi tömkörde o strålkastaren lös inte upp hela paddocken så jag lät honom inte galoppera; känns bara korkat när man knappt ser framför sig o när man ser mot ljuset blir man bara bländad.
Men så fint han gick i tömmarna i trav brukar han inte gå. Det är väl de här lugnet som dragit över dom sen vi flyttade hit..
Båda är så sjuuukt tåliga och harmoniska att det finns inte.=)

Ha en trevlig helg med er!
Tjingeling..<3

                                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0