Ömma muskler

Jag kan inget annat än hålla med de som påstår att man använder muskler man inte använder annars vid skottning av snö... Fyyy va det värker i rygg o armar.
Har även fått slita som ett djur för o få in hö o halm eftersom där inte hunnit bli plogat än *pustar*

Grävde fram min bil igår (eller Dennis DROG fram den) så jag kom faktiskt till jobb idag; stannade kvar en timma längre o kom hem närmare halv tre.
Mamma har varit otroligt bussig o mockat åt mig idag; så jag har faktiskt hunnit med o rida båda mina troll. Satt barbacka på Alco ovanpå hans termoinnetäcke (varmt o skönt); har verkligen börjat tycka om o strutta runt barbacka..
Tror bara vi red en kortis på 20 minuter.. Även om snön packat sig lite o vi gjort lite ridspår där så tar de ju på krafterna o springa runt där. Dessutom var han svår o sitta på med de benlyftet han fick;)

Armani var uppe i varv av ngn förunderlig anledning så han skuttade runt i stallgången när jag gjorde vid honom.. O för första gången stod han inte still när jag hoppade upp utan sprang rundor; fast mamma höll honom. Kände direkt att jag INTE skulle skritta fram honom på lång tygel ;)
Han laddade ett par ggr o skulle bralla iväg, men jag kunde snyggt styra ut honom i djup-snön o då orkade han inte ;)
Red igenom honom i skritt o trav o sen ännu mer skritt för o få loss honom i vänster volt varv.. Var svår o böja igenom där; men det gick de med=)

Har även linat Closse (Closed Case) ett par minuter ute i snön, tosing! ;P

Ser ut som en variant på michelingubbe på bilderna men de får ni leva med;) 3 par strumpor.. Underställ, ridbyxor, mjukis... Tre tröjor o två jackor... Ja de säger väl en del;P Men jag frös inte!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0