Stjärnklart

I morse när jag gick ut för o fodra (kl.06) var det helt stjärnklart o vindstilla o snorkallt.. Det var verkligen VACKERT.. Det krasade under fötterna när man korsade gräsmattan mot stallet.
Jag har verkligen börjat uppskatta att komma ut tidigt på morgonen o fylla lungorna med kall härlig luft..
Det enda jag verkligen avskyr är när det blåser o regnar... Då kan det lika gärna va ;D

Mamma o jag bjöd in Dennis, Jenny o Marie till adventsfrukost i morse.
Dennis o Jenny hade med sig bullar *mums* o så hade mamma gjort ris ala malta o dukat upp med sill o ägg..
Jag höll mig till bullarna;) Haha*

Armani bar sig åt som ett ök i stallgången..
Höll på o få nervsammanbrott på honom. Han var så pigg att han mer eller mindre betedde sig som ett svin. Studsade runt till höger o vänster; slog efter mig när jag borstade bakbenen, skulle trampa på mig när jag satte på benskydd.. O som inte de var droppen stod han på bakbenen ett par gånger när jag gick o hämtade min hjälm *morr*
Jenny fick stå o hålla honom när jag klädde på honom. Hon gav mig en eloge för att jag hoppar upp o rider honom när han beter sig så inne i stallet.. De stärkte mig faktiskt ännu mer, TNX(:
Well... Slängde på honom Alco's dressyrsadel för o rida i den på honom för första gången. Den låser skänklarna i ett mer korrektläge vilket jag behöver hjälp med när jag rider honom... ;D (har jag kommit fram till)
Han var dock jätte snäll o rida.:D
Gräsfältet var mjukt o fint trots att de var fruset överallt annars så där höll vi oss. Väldigt käfftig i munnen idag; tror han tyckte det var jobbigt för nu kom jag åt honom på ett helt annat sätt o verkligen red.
Men han hade för en gångs skull FRAMÅTBJUDNING ;) Tjoho på det *ler*
Fin prinsen, han kommer bli kanon(:

Felicia kom o red Alco. O när jag gick för o kolla på dom så stoppade Dennis mig o sa åt mig o hämta hjälm o handskar för jag skulle skritta av ena travhästen (Gasoline Hörda).
Sååå nu har jag kört sulky med stor pålle med.. Hur snäll som helst =)




Kommentarer
Postat av: jenny

Tack för en mysig dag och en underbar god frukost:)

kram//Jenny

2009-12-13 @ 21:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0