Ont i magen

Magda ringde o väckte mig vid åtta o sa att Alco var dålig.
Var i bilen på två röda; o hämtade upp Ellinor på vägen dit.

Lajos hade stannat kvar i stallet efter att de kommit ut i morse o harvat ridhuset o sen tog han in Popcorn o verkade honom; när han sedan skulle släppa ut honom såg han Alco ligga ner i hagen o slå med benen ut i sidorna o flämta konstigt.
Han sprang in o drog upp honom, o Alco gick bort i andra änden av hagen o la sig på sidan o gjorde samma sak igen, så Lajos skyndade sig att få in honom.

Han ringde ut Magda som i sin tur ringde efter mig.
När vi väl kom dit så gick Magda med honom i ridhuset o hade gått nästan 45 minuter med honom.
Hon hade bytat till fleecetäcket o varit tvungen o spänna ut mag-gjordarna närmare 10 cm för magen hade svällt upp så mkt:S
Han hade i vila 34 andetag/minuten, o var helt slut o såg helt tom ut i ögonen:(

Ellinor fortsatte gå runt runt med honom o jag ringde som en tok efter min vanliga veterinär.
Men.. Ingen som svarade *blir galen*
Tog honom i longer-lina o tvingade honom att trava runt på en volt o pang så lossnade allt *pustar*
Fick fortf inte tag i veterinären så ringde slutligen en annan o rådfrågade o beskrev hur de varit o hur de var nu. Men eftersom det släppt så sa han att vi väntar o ser hur det blir o att vi får ha honom under uppsikt idag.

Han piggnade till o blev som vanligt igen sen när jag ställde mig o ryktade o pysslade med honom.. Ska tillbaka i eftermiddag igen o kolla till honom o borsta ännu mera.

Men... Man kan inte undvika o tänka.. VAD hade hänt om Lajos INTE bestämt sig för o pyssla i stallet i morse o hittat honom så pass tidigt??
Kan inte ens komma på en anledning till VARFÖR.. Har inte ändrat foder; ingenting.. Inte ens mängd på hur länge som helst..
Men de kan väl få ont i magen pga inget precis som vi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0