Segt

Vissa dagar överväger man att börja med en annan sport mer än andra.. Speciellt när oturen fortsätter förfölja en o då man alltid lyckas ställa till det.. Eller iaf vara inblandad när det händer ngt.. I vart fall vara på plats.

Men men..
Behöver inte dra ner stämmningen så hoppar över gårdagen o pratar om idag ist!=)
Bus på hög nivå o gjorde ett par carioler när vi gick in i stallet.. Freja sprang med honom i ridhuset så jag kunde se så att han rörde sig som vanligt.
Vilket han gjorde men hej o hå va han drog i väg med henne. Satte av i galopp o hon sprang fortare än vad hon själv visste hennes ben klarade av *asg* Han lyckades klämma in små bockisar i farten;D

Red barbacka på ett fleecetäcke. Tänkte ta grusvägen i snön men det var blank is under vilket vi märkte när vi höll på o gå omkull (ja vet, igen... :( )
Genade ut på åkern som ändå är frusen o skrittade ner en bit till o när jag vände tillbaka hemåt trodde han jag tappat ena sidan så han kastade runt o gjorde ett par galoppsprång o jag som i ren reflex tog tag i honom utan o tänka på att jag hade kimblewickbettet (ville ju inte åka av) fick honom o resa sig för o komma loss. Men han höll sig iaf i skinnet sen;)
Blev en stund i ridhuset med.
Kändes seg. Inte spec pigg alls o rida.

Frejsan hjälpte mig att tvätta sår sen. Spec de på vänster bakknä som är värst för han slog efter mig rätt ordentligt o höll på o lägga sig för o komma från en:S
Han har rätt ont.. Samtidigt är han lite ut av en hypokondrier eftersom det gör "ont" bara han ser mig komma med en bommuls-tuss med ngt på;)

Men det blir nog bra när alla sår läkt:D

Han tyckte om sin HORSLYX med mintsmak (bilden) så den ska han få slicka på efter vart träningspass;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0