Snö snö o ännu mera snö

Morgonfodring för mig ännu en gång..=)
Allt gick hyffsat för utom att Hingsten höll på o dra iväg för mig. Inte lätt o sätta ner fötterna o dra tag när det är is ute:S
Men fick stopp på honom o drog in md honom i hagen; sista gången han vågade sig på o käffta med mig..
Hade inte varit poppis om han kommit lös kan ja lova.

Gjorde klart i stallet o tog sedan in sötisen för en ridtur:D
Tog FRIVILLIGT hoppsadeln i stället för dressyren idag; o så testade jag vårt nya bett. Ett kimblewick (risk för felstavning)
Han gick som en GUD..!=) Jag vågade inte ta i honom utan höll bara försiktigt i tyglarna o han dansade verkligen fram.
Efter en lång uppvärmning gick vi ut i paddocken ist o red i snön. Tänkte bara skritta men blev så suugen på o både trava o galoppera.
Det är ju en viss risk eftersom jag står i lätt sits i galoppen nu till han byggt på sig musklisar igen. (sitter inte ner i traven iheller, utan rider lätt) klämde åt krampaktigt med benen o fattade galopp på min bock-kanon. Men han gjorde INGETING, helt lugn som en filbunke rörde han sig smidigt framåt.
Vet inte om det var halkrisken som gjorde honom lugn eller om det var bettet, eller kombinationen av det.
Hade iaf himla ont i smalbenen när jag slutligen hoppade av honom som jag klämt åt;)

I stallet i övrigt hade vi nu under förmiddagen -3 grader:O *brrrrr* Lite varmare kan det väl ta o bli.
Helst vår faktiskt:P
Spec nu när jag fått rida lite i snön, så är jag nöjd;D



Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

HAPPY Valentine´s Day!!

2009-02-14 @ 20:21:14
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda

Tack!;D

ppas ni haft en bra alla <3-dag uppe hos er md

2009-02-16 @ 19:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0