Pessoa + mental träning

En dags vila ökade på piggheten markant hos lilla röd märkte jag;D
Longerade 40 min idag varpå 30 min med pessoa-systemet på.. Sedan hade jag med bommar oxå som han fick trava över..
Innan "selen" var på honom var han ju inte lagom pigg *asg* Men så fort den var på fattade han allvaret o gjorde sitt absolut bästa:D
Han skötte sig faktiskt exemplariskt idag.. Tränade mkt med övergångar mellan galopp o trav för o se hur pass mycket han verkligen lyssnar på min röst o han gjorde precis vad jag bad om.

Som avslutning för dagen så la jag ut presenninen som han skulle få kliva över o han blängde på den o sen på mig o sedan traskade han fint över, fram  tillbaka från båda hållen.. O stå still på den var inte några problem iheller. Känns så kul när man tydligt kan se att träningen verkligen ger ngt för sist vi tränade med presenning o grejor var 2007.
Slängde över longerlinan till Lajos o så tog jag o Magda varsin enda på presenningen o lyfte upp den i luften så att de kunde gå under.. Men vi hade inte tillräckligt långa armar märkte vi o för att han skulle kunna gå under hade den behövts dras över huvudet på honom o han är ju lite räddis om öronen. Så vi la den över honom ist o skakade som i norden o prasslade. Han stod blickstilla o rörde verkligen inte en min. Inte ens då den gick från toppen på halsen o bak på rumpan.
Sista grejen blev en stor blå flagga som jag viftade framför honom med, samt drog den fram o tillbaka över huvudet + lät den hänga för huvudet.. Även om han är lite si o så om sina öron så stod han snällt där med o visade inga täcken på att de var läskigt.. *duktiga häst*

.. har bokat in en tömkörningsträning för Lisa på lördag *kul*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lille röd kan när han vill ju ;)

2009-01-11 @ 18:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0