Tömmar;D

Idag fick det bli tömkörning för Alco; alltså motion för mig *fniss*
När vi gått flera varv så tog jag en bom när vi passerade ena hörnan för att lägga i spåret åt honom. Det räckte att han hörde ett konstigt ljud bakom sig; o då menar ja inte en duns med en bom i marken utan att den skrapade lite lätt mot de andra som stod uppställda mot väggen när jag greppade tag..
Han sög in ändan o satte en hiskiles fart. Jag gjort ett kalle anka språng efter; vilket innebär att jag flög upp i luften o de kändes som om jag befann mig där länge innan jag landade på fötta (pga det kraftiga rycket det blev i tömmarna när han satte av), bommen flög all världens väg o jag kämpade på att få stop på honom samtidigt som jag åkte efter:S
Lyckades dra tag ett ordentligt tag för allt jag varv värd så han bromsade upp, reste sig rakt upp o snurrade in sig i tömmarna.. Ja jösses:S
Min reaktion säger inte ens åt mig att släppa för man låser sig fullständigt, så hade Magda inte vrålat "släpp honom" så hade jag seriöst vält honom.
Bejbii bus.. Men allt blev bra för han tar det mesta med en nypa salt, vem hade inte gjort de med en sån vimsig matte.. Hela passet sedan gick strålande o jag lyckades få igenom honom ordentligt i båda sidor. Lyckades tom ha en lugnt o samlad galopp fast han skulle över en bom emellanåt.

Det roliga är att jag alltid tar fram bommar samtidigt som han skrittas fram annars oxå; men vanligtvis är det när jag longerar men ändå, det var inget nytt :P Haha... ;D

På söndag blir det mental träning med flaggor, pressening o grejor för de var jätte längesedan vi gjorde sånt:P

Ryggen sen då.. Förtillfäller är Alco inte i närheten av MIN ryggvärk, jag har såna sjuka smärtor uppe mellan skuldrorna att jag ett tag trodde jag skulle gå av på mitten ett tag.. Så tog med mig hem det ena linimentet som jag ska be mamma dränka min rygg i.
Alcos är mkt mkt bättre. Han reagerar ytterst lite=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0