Utomhus träning

Ridhuset var paxat när vi skulle börja jobba  (var tanken) så vi tömkörde ute.
Magda gick med Sofie på Daisy ner genom by o hem igen o hade gått en stund innan vi gav oss ut men shettisbenen är inte så snabba o Alco vill så klart ikapp "vad det nur är" som skuttar framför honom.
Så i rask takt hann vi i kapp dom; lite besviken över att det inte var "ngn kul" traskade vi vidare; hela grusvägen ner o sen vände vi hemåt igen.
Piggelinen taktade hela vägen hem, så lite mer än en tredje del av grusvägen sprang jag bakom honom så han kunde ta ut steget mer *pust stonk o stön*; min kondis kan jag knappast skryta med!
Testade paddocken o de gick ganska bra. Lite halt men inte så farligt.
Har inte varit i paddocken på minst 2 månader så han var så klart pigg. När han galopperade i höger galopp kom Magda travandes med Sofie o Daisy sista biten på grusvägen o han hann inte se dom utan hörde de bakom sig så han gjorde sina talangfulla lufthopp o jag som en vante efter.
Magda skojade "gör inte hål i min gräsmatta" o hade allmänt kul åt den lilla ettriga araben som gick på tårna o skrek varv efter varv runt mig. Eller.. Han varvade faktiskt det mellan skrik- och snarkljud.

Men som alla andra gånger vi tränar så lugnade han ner sig så småningom och blev riktigt fin o harmonisk. ;D
Avslutade med stretching, massage, linimentande o ben tvättande ;D

Längtar kalas mkt efter dressyrsadeln så jag kan börja rida lite igen.. Kan givetvis rida i hoppen men ja vill inte :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0