Ridtur med båda

Gårdagen spenderades på FHS, så pojkarna fick vila..
Blev ngt litet fynd till Armani; känns faktiskt konstigt o gå på ett sånt  stort ställe med så många försäljare o inse att jag inte behöver ngt :S I morgon ska jag leta upp prisvärt schampoo o flugspray iaf! :P + ngt litet till Alkisen så det blir lika:P

Glömde ofc o ta med flugmössan ja köpt till Armani idag; så den får ja vänta med o testa tills i morgon:D
Även det gråa tränset o de kommande fynden får plockas med i morgon(:

Idag red jag Alco först; kände verkligen vilken ENORM träningsvärk jag hade när jag satte mig i dressyrsadeln *mindre skönt*... Målet var att vi skulle rida lite skänkelvikningar, öppnor o slutor samt enkla byten på grusvägarna idag. Inte tränat ett DUGG dressyr sen han blev skakad.
Men han var dunder pigg, skuttig o hoppig o hade så många ben i luften åt gången som han bara hann med..
Gick mest ut på o hålla honom överaktiverad var milisekund, för att inte han skulle få en chans o lämna mig på marken o fortsätta själv.. :P Hur som helst, INGEN direkt "dressyr" här inte.. Orkade inte bråka med honom spec iheller så red inte så länge.

Armani sen då, var lite misstänksam att han utan något annat häst-sällskap skulle överge betet med mig i sadeln. Stannade lite då o då o tittade sig omkring.
Skötte sig galant.. Hoppade bara till lite då o då men gjorde inget drastiskt. Mötte tom en tjej på en liten häst som han var tvungen o spänna upp sig för o visa hela 6-packet *asg* SÖÖÖTNOS.

Verkligen skillnad på mina två. Alco är en riktig liten sprätt ibland, men jag känner mig såå trygg på honom.
Armani är jag inte helt säker på än faktiskt, FAST han i de flesta lägen inte bryr sej om något. =) Snällare häst/hästar får man leta efter..

Emma kilade in med flugtäcket till Armani för en stund sedan.. Får se hur snygg han blir i Skrik-lila (A)
Men de måste verkligen ha flugtäcken nu.
Alco är så knottrig o svullen över hela halsen att de é synd om honom:S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0