Ridtur x2

Min kära mamma åkte med till de röda idag:)
Alco står med huvudet i hennes famn o sover när jag gör honom klar för en ridtur, Tihi.
Red till stubben med Alco idag. De har inte tagit fälten kring hagen så man får rida upp mot skogen o bortåt en bit.. Så det blir en bra uppvärmning.
Skulle galoppera lugnt o fint runt hela stubben i båda varven var tanken. Glöm sa Alco som flög i luften nästan direkt.
Morrade på honom o förstökte igen.. Men de gick inge vidare.
Ist fick jag ta in honom på volter o galoppera o galoppera o galoppera lite till.. ;) Tur jag tog kimblewicket.
Men han var riiktigt fin i traven hemåt på grusvägarna sen; då hade han börjat lossna o hade en positiv bjudning (om man kan säga så)

När Alco var fixad o klar var det bara o invänta Sandra som skulle komma vid sju.
Betesgubben hann dyka så mamma var fullt upptagen med o prata med honom:P Visade sig att de som bor på gården bredvid sagt upp sig o ska flytta (betesgubben äger den med) så Sandra ska ringa honom på den!;) BALL!!
Finns inget stall o så kvar nu, men hon kan ju använda stallet på betet:P

Aja..!
Från att ha blåst när jag red Alco var det nästan vindstilla när vi skulle rida.. UNDERBART..!
Armani skulle leva rövare när jag satt upp idag men fångade honom direkt så han hann minsann inte den lille! :P
Red upp i skogen med Sandra o Nasse o hade en allmänt mysig ridtur. Lite mildare backar, en hel del trav o även galopp:D

Jag kan verkligen inte göra korta blogg-inlägg. HAHA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0