Skit sommar...

... SUCK!!
Är så sjuuuukt trött på detta växlande väder. Hästarna får vila hipp som happ.. Kan stå flera dagar, sen får man passa på o rida när det är fint o sen får de stå igen.
Igår fick de självklart vila pga de kraftigt blåsande skit vädret + att det regnade floder..
Idag blåser de halv storm så jag är inte intresserad idag iheller.. Plockade in båda o borstade iaf.
Nu när jag kom hem kom solen fram i vart fall o det blåser mindre *typiskt*
I morgon jobbar jag dubbla skift så då får Armani vila IGEN, men Alco däremot får komma ut på en tur med Hanna.
På måndag TÄNKER jag rida! Då har Armani stått tre dagar.. Inte hela världen kanske men sen vet man inte hur vädret blir resten av veckan.

Skogen går inte heller o rida i nu, alldelses för vått o halt.. Så det får bli grusvägar.. Vilka förvisso är väldigt fina nu.
Vad tjurig jag känner mig, Hahah. Men tkr inte om när vädret går emot mig. Hallå.. Det ska vara sommar nu!!!
Vilket fall fick Alco komma ut i hagen igen med täcke på fall i fall.. Armani fick komma ut utan för han var helt varm under.

Mamms o jag var o kollade på gård idag ;D
Mkt intryck o smälta, o tänka efter osv osv.. O givetvis o räkna på..!
Flyttar enbart ut på gård för o TJÄNA på det... (vilket vi ser ut o kunna göra)

Beskrivning:
Huset är en sk "skånelänga", låångt o smalt där rummen kommer efter varandra liksom. Kan blir hur mysigt som helst.
Vi har fria händer med målning o tapetsering (efter renoveringen).
Stooor trädgård (mest gräsmattor)
Dubbelgarage.

Finns ett litet "ute stall" med 3 boxar.. Sedan en länga som är indelad i två stall. I den långa delen ligger boxarna på rad o i den delen som i så fall blir min är där 4 boxar o en shettisbox.
Ganska så stort o luftigt o ljust.
Spolspilta med varmvatten i "långa" delen.
Stallet kommer inte kosta OSS någonting med el, vatten mm.. Utan alla inackorderade betalar till han som äger stället o sen får de själv sköta sina hästar.. Vill de däremot att jag släpper in o ut o fodrar osv så gör jag givetvis det mot betalning ;D
Stoora  rasthagar.
Bygger en 20*40 paddock till mig (vanlig gräs) om vi ska flytta dit.
Sedan finns där en ridslinga på ett par km varpå en raksträcka på 2 km.

Ska kolla runt o se om där ligger ridhus i närheten som man kan hyra in sig i (:
Som det ser ut nu o känns så vill vi nog flytta dit till hösten *ler*

Mina pluttnizzar hemma; kan det bli bättre?:D

Bild på en bit av "min" del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0