Skogsrunda

Jobbat dumt nu två dagar så Armani har fått passa på o vila medans Hanna ridit Alco lite.
Idag däremot är jag friii, så Sandra o jag gav oss ut på en tur. Armani var väldigt glad över uppmärksamheten:D
Alco med, han tackar aldrig nej till o få bli borstad o pysslad med.

Början på ritten började kanske inte så bra. Hann precis ut på vägen så kom ngn cyklande mot oss med vagn efter (sån där sitter barn i) o en stor orange viftande flagga. Armani reste sig o hoppade runt o for upp på grusvägen igen, o Alco efter..
Givetvis skulle de sakta ner o titta på hästarna, som INTE ville bli tittade på av en sån läskig fara..
Vänder o kommer ut på vägen IGEN. Så kommer en motorcykel, Alco är INTE rädd för sådana. Men de var redan uppspelta som helomvändning igen.
Armani är ju grymt stark när han ska iväg. Kunde hålla honom i kort studsande galopp..
Men men, ut på vägen åter igen. Kommer där inte två MC till då? amen visst. Vände o gick upp på grusvägen igen för o slippa tjaffs.
Men sen så.. Då kunde vi rida iväg mot skogen utan o möta en endaste mupp;)

Han börjar bli piggare o mer framåt o rida nu lillebrorisen; travade friskt på o skulle försöka busa lite i galoppen.
Red upp i skogen; en halvlång uppförsbacke hela vägen upp genom skogen; helt flåsig o tröttis när vi var uppe o svettig :P
Alco har lite bättre flås:P Nyttig träning o klättra i sommar (även om det inte är spec brant)
Hade fått för sig o käffta hela ritten idag med o slå med huvudet o rycka tyglarna ur mina händer.. Jätte smart Armani sa jag när vi klättrade ner eftersom han inte kunde ha koll på benen o slå med huvudet samtidigt så han snubblade flera ggr o höll på o sätta sig på rumpan emellanåt.. Suck:P

Travade på halvlånga tyglar hemåt o njöt i solen så mitt i allt hör man Sandra "Det var en kotte ALCO" *asg*
Sååå typiskt han o bli rädd för småsaker. Han letar verkligen efter ngt o bli rädd för hela ritten..
Galopperar man han fort o han ser ngt läskigt galopperar han på stället en stund innan han fortsätter fram för o hinna kolla vad det är.. lill puckot :P


I morgon jobbar jag läänge, men det blir en ridtur på kvällen ihop med Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0