Vändning

Har haft lite tur med vädret två dagar nu;)
I morgon med så är jag nöjd! :P

Red ut med Sandra igår på rödtottarna. Mötte alla möjliga läskigheter.. En lastbil som tack o lov inte körde åt vårt håll för hela Armani spände sig under mig.
En traktor som han inte lyfte blicken åt.. Alco däremot tkr inte alls om traktorer men även han skötte sig =)

Idag har jag hunnit rida ut en runda med Hanna.. Hon fick rida Armani så jag kunde rida liten (: *ler*
Var läskiga människor ute i trädgårdarna som höll på o plocka ogräs etc.. Givetvis ska de resa sig upp precis när man går förbi.. faaaarligt sa båda två:P
Vänder oss om för o se att en stor lastbil kommer körandes bakifrån.. Jaha, var blir man av nudå?;S
Vände hästarna om så de stod med huvudena mot lastbilen ist så att de såg vad som kom mot dom, dock hamnade Armani som "första häst" eftersom vi vände om.. Läskigt sa han o kastade sig runt mot Alco..
OKEJ kompis sa Alco nu sticker vi.. Full karriär ut på ett vetefält.. Alco är så liiten så bara hals o huvud stack upp:P När jag väl får stopp på honom kommer Armani i full fräs efter så då satte Alco av igen..
Morrade lite på honom medan Hanna lugnade Armani..(:
Kom upp på vägen igen o sen hade vi helt plötsligt två piggeliner. ;D Alco hade inte brytt sig om Armani inte hoppat på honom *fniss*.. Vi satt kvar iaf, de é huvudsaken.. O ingen skada skedd ofc.. Mer än på åkern *skratt*
Resten av turen gick kalas(: Inga fler monster ute o körde;P

I morgon får Alco vila, o är det väder så ska jag ut en runda med Armani i skogen.. Sedan får han vila två dagar.

Förresten ser det ut som så att vi flyttar till gården den 1 November ;D Om allt går som det ska vill säga *ler* Allt kan ju inträffa.
Men vi har iaf bestämt oss för o flytta dit..
Huset renoveras under sommarn, sedan ska vi måla själv i höst o fixa  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0