Helgen snart slut

Lite segt. Tillbaka till jobb i morgon igen *böh* - känns extra tråk när jag bara har en fri-dag nästa vecka=(
Behöver semester mest i världen just nu=)

Hur som helst. Fixade klart allt i stallet efter morgonfodringen idag, sedan åkte jag hem o sov lite till.
Slöade en stund o bara njöt av min lediga tid =)
Tillbaka till stallet igen md mammi framemot em. Lisa kom vid tre för o kika på Armani. Hehe, alla är så nyfikna på lillebror:P

Red Alco först.. Tänkte köra en riktig "genomkörare" o verkligen få honom mjuk o fin o följsam..
Gick inte helt som jag ville. Men åt rätt håll ;) Svårt när man inte kan rida igenom honom riktigt.. Flytta för skänklar osv.. Får ju inte rida så än.
Lånade dessutom Magdas hoppsadel. Hum. Min nya borde komma i veckan som kmr; annars får jag nog ringa o fråga var den blir av:P ( på tal om annat) Ville mest komma fram till att ja inte sitter så bra i en hoppsadel.. Känns som om ja sitter lite framåtlutad i den typ.

Sedan var det dags för Armani igen=)
Idag hade vi publik.
Linade lite först.. Inte fullt så busig som igår..
Försökte rida lite på stora volter för o träna på o börja honom runt mina skänklar. Stackarn förstod inte riktigt vad jag ville o blev sur på mig o slog lite.. ;P

Känner mig faktiskt lite nervös. De blir ju betessläpp kring den 25.e om Alco friskförklaras(: o det är ju snart..:O
Hinner inte lära känna Armani ordentligt på hemmaplan innandess, samtidigt måste vi ju iväg på bete nu snart vilket som.
Det blir ju uteritter hela sommarn. Lugnt o skönt o skogsmulle ridning i första hand.
Sedan i hösten börjar vi träna lite mer. Så är min plan iaf.
Tror jag plockar hem dom i slutet av Aug redan (förra året stod vi nästan hela Sept md)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0