Ont i ögat

Blev en halvtimmes ridtur på Alco idag.
Rakbanan upp o sen genade vi över en markväg o red tillbaka via en grusväg full av vattenpölar. Han har blivit väldigt duktig på o gå i vattenpölar nu; behöver inte ens övertalning utan jag kan i regel sitta på halvlånga tyglar o han väjer inte ens åt sidan även om han har alla chanser. Värsta duktiga killen ju;)
Överlag skritt men travade o galopperade korta sträckor med. Vädret var ap kass för när vi skulle vända hemåt så tog de i o blåsa nästan storm o regnade massor. Kändes som hagel när de slog emot kinderna, men det berodde nog på blåsten.. Piiii.
Hade en glad häst som kom in i stallet sen o slapp gå ut mer:P

Armani hade vilodag idag(:
Tror han fått en pinne i ögat (det enda jag kan komma på) för han vill knappt öppna det högra ögat o är helt röd i det. Inte för han vill att man undersöker de så Marie klämde åt mulen, jag höll hästen o Dennis kikade i ögat.
Ringde veterinären som misstänker att de blivit en skada på hornhinnan; så skulle ringa honom i morgon bitti igen om han fortf står o kisar, (vilket han garanterat kommer göra) så kommer han ut o undersöker vad som kan fela. Som veterinär är han bra med mot människor är han hård. Förra sommarn när Alco blivit ormbiten så skulle vi helt anpassa tiden han skulle komma på efter honom.. Ingen komprimiss med mitt arbete här inte.. O i morgon jobbar jag kväll så jag hoppas verkligen han kommer på förmiddagen i så fall!
Skulle tippa på ögondroppar. Lillkillen:(
Det är nog ngt av det värsta jag vet, när jag vet att mina djur har ont någonstans o man står ganska så hjälplös.. Har i vart fall spolat ögat med koksalt... Utan något vidare resultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0