Två sagolika ritter

Man börjar bli en riktig bloggnörd;) Haha...
Inlägg var dag... Nästan:P Med risk för o verka tråkig/tjatig ska jag försöka o inte blogga på hela helgen iaf *S*

Ännu en ledig dag(:
Traskade runt o kollade läget när jag släppt ut hästarna i morse för o se "förödelsen" efter igår. Vår trädgård ser ut som ett bombnedslag, uppfarten till stallet är full av nerfallna grenar, en stor gren hade ramlat på linorna i hagen o snurrat fast sig.. JÄTTE LÄSKIGT tyckte två röda;)
Ena släpen hade snurrat runt o slagit i ett annat här på gården mm mm...
Tur de inte hänt mer iaf:D Alla takpannor sitter kvar t.ex;D

Strax innan lunch tog jag en tur på Armani. Inte en kotte i stallet o det kan ju vara skönt ibland;D (även om jag många ggr vill ha någon som står där när ja rider unge Armani:P)
Skrittade fram runt stallet o sen upp o ner på rakspåret på travbanan. Tränade på o böja o ställa honom åt båda hållen på rakspår. Skit duktig i början tills han tyckte det var roligare o busa. Så han blev lite brallig, hoppig, studsig o galopperade på stället. Fick inte ett endaste skrittsteg på hela tillbakavägen;P
Gräsbanan var för blöt... Hade tänkt rida lite där. Så ist red vi på gårdsplanen där paddocken ska byggas så småningom  (är gammalt paddocks underlag sen måååånga år tillbaka men väldigt ojämt.)
Kunde gå på en liten volt så det blev i stort bara skritt. Han var såååå sammarbetsvillig!
Dök ner med hela nacket, ställde sig kalas i båda varven. Fick peta på honom för o få med bogen som han gärna "droppar av" ngn annanstanns men vilken häst. Var bara tvungen att trava lite.
Behöll formen; gick med ett stort o luftigt steg o bjöd tom framåt.
Så här bra har jag ALDRIG fått honom att gå<3
Visst går han inte i "korrekt" form än med o trampa under sig över mkt, skjuta upp ryggen osv... Men han VILL, o han FÖRSÖKER, o han söker sig ner självmant utan att jag måste ta spec mkt i honom! Räckte o röra på lillfingert så dök han ner.
Han är inte ens tung o rida i "form" som jag först trodde han skulle komma att bli...
Njöt så mkt av ritten att jag bara ville fortsätta; men fick vara förnuftig o skritta av efter 50 min för man ska ju sluta när de går bra:D

Nellie skulle rida Alco idag men hennes lillebroris var sjuk så jag fick rida ist:D
Red ut en runda o tränade lite som med Armani att böja o ställa på rakspår.
Öka o korta traven. Flytta honom för vänster skänkel o sen fatta vänster galopp fem språng; bryta av. Flytta honom för höger skänkel, fatta höger galopp fem språng osv osv. Lydde minsta vink.
Även han var en riktig PÄRLA idag. Ritten tog inte så lång tid eftersom det började bli mörkt o vi lämnat reflexerna hemma. Knappt en halvtimme var vi ute. Men jag är toknöjd!:D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0