Underbart väder

Vilken söndag!:D Jag fyllde lungorna med frisk härlig luft när jag steg utanför dörren i morse.
Vindstilla, högluft o tom solen tittade fram!(:
Släppte ut pållisarna i skogshagen o gick sedan o plockade upp de största grenarna där låg o kastade ut dom; behöver inte öka risken för att Armani (eller någon annan för den delen) ska få en pinne i ögat idag igen...

Felicia kom o red Alco när jag gick in o tog frukost; då hade jag hunnit göra klart allt i stallet så jag tyckte att jag förtjänade lite frukost;)
Tog sedan in o tömkörde Armani. Försökte få honom o gå i vattenpölarna när vi skrittade fram på rakbanan men han hoppade över dom ist när han insåg att jag inte gav mig *haha*
Man har gått så många tömkörningskurser när man va mindre o tömkört iaf Alco för tränare på senare år; men när Dennis kom ut o visade hur han lärt sig så måste jag säga att Armani gick TUSEN gånger bättre än vad han någonsin gjort i tömmarna..
En sån enkel sak som att ha yttertömmen runt rumpan ist för över ryggen.. O att inte titta rakt på hästen utan i hästens färdriktning gjorde de lekande lätt. Han slog faktiskt inte ens mot tömmen som kom runt baken.. OCH han fick större steg och man slapp smacka var vartannat i traven! *tummen upp*

Mamma gjorde ännu ett försök att knäppa bilder... Men orkar man bara stå där ute 3 minuter o ta 5 bilder så kan jag inte påstå att där blir några bra.. Försökte förklara att man måste fota med mer inlevelse o känsla; men hon bara skakade på huvudet o gick in:P
Jaja.. Emma kommer förhoppningsvis i veckan o fotar när jag tränar med Armani så ni faktiskt kan få se hur fint han verkligen kan gå!:)
Bilderna är på INNAN Dennis kom o visade; därför tömmer ligger över ryggen..

Nu ska jag ge lunch o fixa mig för sedan är det julskyltning i stan.
Tjingeling<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0