Höst

Kan inte bli mer höst än vad det är nu..
OCH bara för att jag sa att vädert fick avgöra om jag skulle motionera båda prinsarna i helgen så stormar det och regnar SKYFALL idag.. Hade även glömt att Nellie skulle komma o rida Alco idag;) Hon skulle dock på kalas så hennes mamma Lotta (min arbetskamrat) kom upp till stallet ist.

Hade morgonfodringen och det kändes inte alls kul att släppa ut dom i detta väder så alla fick sitt frukosthö inne; så jag pysslade med annat under tiden. =) Vid åtta däremot fick de komma ut.
Lotta kom vid 9.30 och då fick iaf två glada röda komma in i värmen igen;)

Lotta red Alco och jag Armani; var uppehåll precis när vi skulle börja rida så vi gick ut i paddocken först.
Hann skritta fram och börja trava lite så dök en tjej upp som skulle köpa min ena sadel. Haha...
Hade ingen aning om att hon skulle komma idag, trodde hon skulle meddela när först; men ja... Fick hoppa av o ge Armani till Lotta o gå in o ta fram sadel o grejor.
... Sen kom regnet igen:O
Så resten av ritten blev inne i ridhuset.
Tkr verkligen det är AP tråkigt o rida inne i ett "litet" ridhus...
Kändes som en väldigt ICKE givande ritt men Armani var väldigt duktig. Tränade mkt på att böja o ställa på serpentiner o volter i skritt o trav.
Några galoppfattningar och sedan ännu mer skrittarbete.
Lite tjurig som vanligt när han går på bana o stannar o backar o surar men han är rätt lätt o få fram snabbt igen numera.
Och återigen så har han betydligt mer bjudning framåt. Galoppen inne var väl ingen höjdare tyckte han men skritten o traven var väldigt bra:)

Lotta har knappt ridit på 10 år, lite sådär sporadiskt bara. Men Alco var snäll och hon fixade alla gångarter.
Haha, hon blev lika förvånad som jag när Alco fick in ett galoppombyte :P Sweet

Då återstår de o se om vi får fint väder i morgon då så man kan vara ute(:
Planen är iaf att rida ut på Alco med Freja och Valencia och tömköra Armani.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0