Skakis

Detta skulle bara bli ett piffigt o glatt inlägg med mig smilandes som en sol..
Ist tog dagen en helomvändning och jag hamnade i chock och skakar fortf..

Men jag tänker börja med de bra.

Målat hela dagen nästan med Emma..
Körde till stallet vid tre o fixade o tog sedan in Armani för en ridtur.
Efter att ha skrittat o travat fram körde jag ett längre skrittarbete i höger voltvarv o pillade lite med bettet i munnen på honom o ställde o böjde runt skänkeln osv o herre gud. Hästan lossnade!! Höger varv är de svårare varvet; där blir inte voltspåret så jätte snyggt men idag:O
Han TUGGADE på bettet o skummade lite o tom dräggade.. Jag har ALDRIG blivit så glad över o se någon dräggla.. Han har aldrig tuggat på så på bettet tidigare iheller.
Även i traven sen höll han formen nästan hela tiden(:
Höger galopp fick jag först inte så jag bytade varv o körde lite vänstergalopp först o sedan på högern igen; o slutligen gick det..
Han är sååå duktig men blir väldigt tung o slö när han går i form så svetten rinner längs kinderna på en när man rider:P
Ansträngde mig verkligen för o inte smacka hela tiden o stundtals kunde jag hålla tyst(A)... Övade även på "snabbt gensvar" så mkt övergångar o snabbt iväg igen. Gick si så där ;D Men han får helt klart GODKÄNT!

Alco sen tömkörde jag i paddocken. Gick jätte bra.. Travade med honom över cavalettin som låg utlagd lite o sedan fick han galoppera på en större volt.. Gick riktigt kalas!
O sen brast de.. Travade över bommarna igen o sedan drog han j*vlar i det..! Jag proade o drog o han bara ökade o ökade.. Tillsist kunde jag inte få med benen längre i den farten så jag tappade honom.
Han fick panik när tömmarna åkte efter o satte av i sken.
Tack o lov hade jag INTE stängd i paddocken för då hade han dragit ner linor o allt o rivit sönder sig:S
Men han stack ut ur den iaf.. Först fastnade tömmarna o den stora järnpallen vi använder oss av när vi hoppar upp, så den släpades med några meter..
Hanna o Tobbe som var på väg o köra hem hann se vad som hände o sprang med efter honom..
Hittade honom på baksidan av stallet där han hoppat hela jäkla järnstaketet o stod inne i hagen hos den nye hästen:O
Då brast de.. Vågade inte gå fram till honom för o se hur sönder han va o hur många ben han brutit så Hanna o Tobbe sprang dit.
Meeen *pustar* Han har inte så mkt som EN synlig skada.. Skrittar lite konstigt men rör sig bra i traven.
Spolade benen med kallvatten o har även varit i kontakt med veterinären..
... så nu ska de avvaktas tills i morgon o se om det blivit ngt skada:S Syns ju sällan samma dag:'(
Kmr gå på nålar på jobb i morgon!

Håll alla tummar o tår ni har för att han INTE ska ha dragit sig på ngt.. Utan att han ist är en jäkel på o hoppa o inte har så mkt som petat i staketet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0