Flyter på

Tiden den går..=)  På söndag har jag varit två hästägare i 4 månader och på tors nästa vecka har jag haft Alco hos mig i 3 år! Snacka om att tiden går.. (:
Hästisarna flyttar hem på stall om knappt 2 veckor.. Vet att jag sa att de skulle hem i slutet av aug innan vi åkte på bete; men då visste jag inte iheller att jag kommer bo på gård om lite mer än en månad...

Båda vilade igår; och idag tog jag ett litet milt pass på stubben på Alco.
Orkade egentligen inte för det var så varmt; han tyckte oxå det var svettigt.(: O ändå tog jag honom på kimblewicket, har ju lärt mig att skenet många gånger bedrar:P Men inte idag; hade mer än väl räckt o ha honom på det vanliga 3-delade.
Armani fick sig en ryktning och så passade jag på att rycka manen; jag börjar bli lite bättre på det nu:P Han bara myser...
Har även skaffat mig ett nytt bett till Armani som jag inte testat än, en tjockt tvådelat som smakar äpple(:

Körde en runda till gården på hemvägen och kikade runt samt tittade lite på när de körde ena travarn (:
Undra vad mina pojkar kommer säga när de kommer körandes med sulky ;P

Tja, annars laddar jag och de upp för en träning för Lisa i morgon=) Svettigt o träna med båda, men eftersom det blir första gången jag tömkör Armani så blir det ganska lungt; dressyrpasset på Alco däremot kan bli tufft.

Just de.. Sen kommer Ellinor att börja hoppträna med Alco en gång varannan vecka för en tränare från Tomelilla...
Hon, Sara, Sofie och en tjej till (tror hon oxå hette Sara) ska rida i samma grupp i ridhuset i Tommarp där Elle o Sara har sina pållisar.
Gruppen startas upp den 9 Okt=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0