Horsie day;D

Dagen har i stort bara bestått av hästar:)

Vaknade med en tjock hals och kände mig febrig så förmiddagen blev ganska lugnt.
Vid middagstid åkte jag och red mina älsklingar tsm med Sara. Jag tog mest en massa skrittpauser för kroppen protesterade verkligen *suck*
Båda skötte sig väldigt bra, efter att ha vilat 3 dagar. Alco ville mest springa med mig när vi travade fram bredvid varandra men sen så gick han bara fint(:

Åkte hem o slöade en stund för att sedan åka tillbaka och invänta hovis.
En glad härlig tjej från Norrland, som verkligen kändes SÅ himla rätt kom till pojkarna!:) *KUL* Henne ska jag verkligen behålla som hovis till mina.
Magkänslan kunde inte vara bättre(:
Alco hade jätte fina hovar men lite röta på ena bak så hon öppnade upp lite. Var minimalt så det är ju skönt:)
Armani är liiite innåt-tåad fram. Sliter mer på tårna än trakterna så det leder till att han får ett kortare steg. Och så vill vi ju inte ha det:)
Det får vi jobba på!(: Men han kommer nog få skor nästa år när vi rider mer regelbundet eftersom han ömmar lite fram.
Bakhovisarna däremot var kanon fina!:)

Vad SKÖNT det känns att ha de på stall igen (om jag missat o säga det) *HAHA*
Än har de inte lärt sig o grisa ner boxarna för där var väldigt lätt att mocka;D

Sara passade de i helgen för jag ska göra ett försök att jobba trots att jag mår skit.

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och trycka i mig halstabletter o be för att febern ska ge med sig.

Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0