Nytänkande & omändring

Hoppas ATG kliniken kan klämma in en tandis tid för Armani innan vi flyttar till gården i slutet av nästa månad! :)
Annars får man givetvis ta vad man får, men gillar o få tider på momangen *ler*

Sen har jag insett att jag inte är nöjd med hovslagarn. Uffe jag hade innan var ju fantastisk.. Men när han la av har jag haft en "ny" nu i 3 omgångar.
Känns inte så bra och jag tkr han är slarvig. Men vad kan man egentligen om det området; inte ett skit. Jag vet iaf när magkänslan säger nej och de brukar vara vettigt att följa den.
Ist ska jag nu prova en tjej som heter Josefine, som nyligen flyttat ner från Norrland lr ngt och som håller på o skaffa sig en "kund-krets". Lisa tippsa mig om henne. Hon kommer på fredag nästa vecka.

Ridit med Ellinor idag och i morgon ska jag o Sara rida ut. Jag Armani och hon Alco(: Hoppas på bra väder o inte en massa blåsande!

Höet är slut; igen... 3 hästar har klämt 800 kg hösilage på 2 veckor. Är det ens möjligt?
De mår fullt normalt; inte ens svullna ben eller ömma magar.. Vilket är skönt! Får se om de funkar att de går på de gräs det är kvar nu fram till hemflytt så de inte trycker i sig ytterligare 400 kg på en vecka.
De får givetvis "krubbmat" efter vart ridpass; de har de fått hela sommarn.

Nää, nu får de bli sängen så jag orkar upp tiiiidigt i morgon och arbeta. NATTI!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0