Hoppning

Emelie kom ut o skuttade med pojkarna idag:)
Satte upp ngt hinder i en av hagarna här..

Alco är inte hoppad sen i December så han tyckte det var hel skoj! De värmde upp på upphöjda cavaletti o tog sen ett par språng på ett kryss o sedan en oxer..
Avslutade med studs. Han var kanon duktig rakt igenom; slängde tom Emelies jacka över oxern men han hoppade på lika bra för de; högre över bara *ler*
Hon tyckte att det kändes som om han skulle bocka efter.. Har oxå fått den känslan de få gånger jag hoppat med honom men på marken ser de mer ut som om han vill race.a o viftar med huvudet samtidigt som han drar fram för det för att man ska släppa på tyglarna;P

Armani sen tyckte det var tramsigt med cavaletti; även om de var upphöjda.. Bommarna flög åt alla håll o kanter o han såg ut o tänka "whats the point?!"
Satte upp ett kryss o då vaknade han till o skuttade som bara den. Verkligen super duktig:) Något språng på ett räcke med o sedan en oxer som jag höjde upp lite. Tror den som högst låg på 70cm. Finns ingen anledning o rusa fram med högre höjder(: Taxerade lite fel ibland så han blev himla lång över hinderna men hade god marginal över. Rädd om fötterna(:
Han såg ut o njuta var sekund från att de tråkiga cavalettina faktiskt blev hinder. O han som brukar va brall-rumpan av mina två höll sig på mattan heeela passet:D

Super nöjd med båda prinsarna!:)
Liten paus här sen ska jag ut o rida Praxis lite;D






Kommentarer
Postat av: emelie

- jag är mega nöjd med dom idag, :D väntade mej faktiskt ett eller annat bocksprång ;)

2010-04-17 @ 15:37:39
Postat av: Farmor Kicki

GUD va roligt att få se Armani hoppa under ryttare :-))

Jag snor helt sonika bilden och skickar upp den på vår hemmis ;)

1000 mulpuzzar till dina grabbz och gokrmaizar till er tjejer :D

2010-04-18 @ 21:03:24
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0