TräSkalle

Började som vanligt min lediga morgon med o släppa ut hästarna o sen PowerWalka runt travbanan med musik i öronen:D Mkt lättare o puscha sig själv till att gå på fortare med bra musik;D

Emelie kom vid 12 o hoppade Alco i paddocken(: Började med samma övningar som hon o Armani körde häromdagen. Alltså galoppbommar o sen galoppbom,hinder, galoppbom.. O sen galoppbom före  hindert bara o slutligen bara hinder(: Han var jätte duktig; betydligt mer bjudning i honom än Armani oxå:P
Han slarvar lite i hoppen dock o snuddar gärna i bommarna, samtidigt är han rädd om sina ben så stundtals kan det se rätt kul ut;P
Jätte nöjd med honom iaf!(: Min GuldKlimp

Senare red jag Armani.. Insåg att det är kanske dags o skippa martingalen eftersom det snart blir debutering.. Ingen martingal där inte.. Har ju dessutom spännt ner den jag har på honom ett hål längre ner än vad jag vanligen har för att han inte ska få kraft att kunna stegra så högt nu när han är i den perioden^^
Uppvärmningen i skritten var han jätte fin. Sedan kände han efter att där inte var ngn martingal o sen var de pannkaka.. Usch va dum han kan va... När han knockat mig för hundraelfte miljonte gången var mitt tålamod tvärslut. Gav honom ett ordentligt rapp i rumpan; tillsvars för de stegrar han o i landningen sparkar han rakt ut.
Han stänger av helt när det inte passar honom. Du kan göra precis vad du vill men han ger sig INTE.
Efter 45 svettiga minuter kom Sandra o körde ett pass för oss på ytterliggare 1 timme. Red honom utåtställd på volter, körde lite skänkelvikningar o ökningar.. O vipps var de inte roligt längre o då ska vi hoppa upp i grillen sa han.. O helst trampa sönder hela gräsmattan när man ändå håller på^^
Hon gav honom smeknamnet TRÄSKALLE.. O de stämmer verkligen.

Idag är jag sjukt besviken med våra "prestationer". Jag har verkligen riiidit tills jag fick kramp i magen.. Tom häcken gör ont. Men det är hjälplöst för när han inte vill, så ska han inte.
Ska bli spännande på tävlingen o se hur han bär sig åt(:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0