Dressyrkurs dag 1:)

Jag är helt slut.. Jag skulle kunna somna när som helst.
Träningsvärken har redan anlänt, var muskel gör ont.. O så har jag blåsor på fingrarna eftersom jag inte hade handskar när jag red korkat nog.. (så nu har ja gnällt av mig lite)
Men fy bubblan va kul de é o va på kurs o vad givande det redan varit!:D

Vi är ett par som är med. Tror vi är 9 st så vi är indelade i grupper(:
Min grupp var först ut. Jag på Alco, Jenny på Landa o en tjej som heter Molly på Margant (tror jag han hette).. En arabhingst iaf(:

Alco var super duktig, Monki ville ha ännu bättre baktramp och att jag skulle rida honom i lägre form, så för o få det på lättast sätt skulle jag rida på i ett rätt "friskt" tempo. O fy vilken skillnad:D
Hade där varit massa flugor hade jag nog svalt varenda en med de smilet:D *ler stort*
Vi tränade mkt övergångar o igångsättningar mellan trav o galopp o 80% av dom var såå bra! Min kille kan:D:D:D
Sen red vi mkt "rätt upp" för o träna på att ha en rak o balanserad linje. Blev väldigt förvånad över hur bra han låg i galoppen. Spikraka linjer o bra flyt.
Galoppen överlag var det dessutom sån power i att jag blev lite förvånad om man jämför med hur den kan kännas här hemma.
Efter de passet var kroppen spagetti^^ (vilket den fortf är)

Teorilektionen med massören var väldigt givande.
Senare hade vi sitsträning. Först teoretiskt o sen till häst..
Jag ville inte rida på vildingen till häst de skulle ha med så jag erbjöd att några av oss kunde ha Alco ist:P
Han var tröttis men de var ett lugnt pass där var o en av oss som hade honom red en 7 minz var ca:D

Bilderna så långt är skitdåliga.. Jag hoppas på bättre i morgon:D
Till i morgon ska jag dessutom ha handskar på(:
Nu är hästarna nattade för idag o Alco är masserad med raditalen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0