Dressyrkurs dag 2 ;D

Jag klarade ännu en dag; om jag kommer ur sängen i morgon kan jag vara glad *S*
Denna kurs är nog en av de mest givande i mitt liv! Alco har verkligen aldrig gått så här grymt bra iheller.
Det var en dam på kursen som bl.a ville köpa honom. Nästan alla älskade honom<3
Monkis pappa kom ut idag o säger han ngt bra så är de bra.. De har man lärt sig den hårda vägen sedan man var liten *s*
Han tyckte att jag har en mkt fin häst med vackert huvud och att jag gjort ett väldigt bra jobb med honom.
När vi pratade om styrkor o svagheter o mål mm.. Var många förvånade när mitt mål var o komma ut o tävla då de redan trodde att vi tävlade för fullt.
Så mkt pepp man fått dessa dagar, o så mkt nyttigt man tagit med sig.. Jag är fortf där uppe någonstans o svävar *pekar*

Idag red min grupp på eftermiddagen, så jag ägnade förmiddagen med att kolla på de andra grupperna o ta en massa bilder så jag har på samtliga ekipage.
Idag red vi på en stor volt där hon satt ut 4 koner. Vi började med att i skritt flytta de i en halv framdelsvändning. Sen försvårade  hon upp det hela tiden med att vi skulle flytta bakdelen runt fram vid konerna i både trav och galopp.
Det har jag inte gjort mkt med Alco med traven fick vi till riktigt bra måste jag säga. Galoppen är något vi har att jobba på (:
Han kändes inte stel o så som jag trott han skulle ett tag; utan ist var han mkt mjukare o följsammare för mina skänklar..
Haha.. Monki band förresten mina ben så att jag inte kan sitta o flaxa eller peka ut med tårna för mkt (en av mina största svagheter).. Så nu är det väldigt darrigt att gå när man suttit "rätt" :P
Det blev även en del uppridningar i "rätt upp" i galopp och de var lika raka som igår(: Jag som fått för mig att min häst är lite vinglig.. Eller så är de jag som skärpte mig när där vara massa publik=)
Nu är han linimentad igen och utslappt till de andra gangstrarna i hagen.
Har bokat in nästa dressyrlektion med honom för Monki på söndag redan..
Nu ska jag börja träna en gång varannan vecka iaf. Och i höst när Armani är mer igång ska jag ta honom varannan träning då Monki fortf tror mkt på honom.

Kommer upp bilder på bdb idag igen, inte så fina nu iheller men men^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0