Stallet klart för idag(:

Red ut på Alco en runda direkt i morse innan han fick komma ut.
Sjuukt pigg o smått "galen" efter att ha fått stå i 2 dagar. Tyckte att han behövde de efter hårdträningen förra helgen, men det känns som om jag hade fel.
Idag var han ett riktigt ånglok och gick mest på tvären, taktandes hela ridturen. Han hade behövt få springa av sig lite ute på stubben, men när där kan dyka upp farliga blommor, grässtrå lr liknande precis när som helst o han dessutom redan är på tårna så vågar jag inte släppa honom.

Efter honom linade jag Armani i pessoasystemet=) Han ser redan lite finare ut än när han kom från betet *kul*
Han är så mysig o ha o göra med inne i stallgången med så ibland kan man stå o pyssla med honom hur länge som helst.

Blev en liten frukost paus när Armani fått komma ut i hagen igen o därefter tog jag o gick på promenad med Match.
Denna gången drog jag longerlinan genom bettringen o över nacken o knäppte den i bettringen på andra sidan (så som jag har det när jag longerar osv).. Har aldrig haft ngt i bettet på honom utan alltid knäppt i grimman.
Men han brydde sig inte om att de blev lite mer "tryck" i munnen.
Han tyckte de var lite läskigt att gå genom byn o på grusvägen mötte vi ett par bilar o även en mindre lastbil; han rörde inte en min *skönt* Tror han kommer vara väldigt trygg i trafiken i framtiden.

Nu é stallet klart för idag o jag ska göra mig redo för o gå på marknad(:
Ikväll blir det partajj:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0