Tillbaka till vardagen(:

Hemma igen; startade dagen med att jobba. Kort dag dock:D

Sitter i soffan nu med myror i benen o håller på o få ner bilder som Emmsan tog idag; kommer i snigelfart dock^^
Kommer slänga upp en serie bilder på samtliga hästar under träning från idag på min bilddagbok så fort detta blogginlägg är uppe på webben:D

Alco är en dryg jäkel... Honom ska man jaga för o få tag i. Även när han ser att jag går för o ta Match så drar han igång Match för att jag inte ska få tag i honom iheller... Armani står bara helt stilla o tycker de ser väldigt korkade ut som springer fram o tillbaka för glatta livet "hörrni grabbar, hon kommer ändå få tag i er.. Spara på energin som jag ist".. ;) Han är klok han! Armani alltså *S*

Efter att Match insett att jag var mer intressant än o springa runt som en vilde i hagen så fick han snällt följa med in(:
Fick sig en duktig snärt av mig när han sparkade efter mig i gången då jag höll på o borsta bakbenen. Han har aldrig slått efter mig förr men han ska då inte börja med det iheller!(: Han "hoppade" nästan upp i mammas famn, sen vände han sig om o bara stod o stirrade ut mig *asg*
Testade o lina honom över cavaletti idag; han fattade poängen direkt o var verkligen riktigt duktig:D Kul med lättlärda hästar*

Häst nr 2 på listan blev Armani, som jag tog i pessoasystemet över cavaletti. Han var superduktig..!
Fick lite busanfall i galoppfattningarna men inte mer än så.

Sedan kom Emma o skulle få rida Alco lite med mig då hon vart ridsugen;)
Tog en evighet o fånga in honom i hagen *morr* Även mamma kom ut o fick hjälpa till o försöka fånga honom, o det var tillslut hon som fick tag i honom.
Då var han plaskblöt av svett o hade troligen en väldigt hög puls, o flåsade som en galning^^
Skyll dig själv sa jag o tog in honom o gjorde i ordning honom.. Det behövdes ingen framskrittning eftersom han sprungit utan ist fick han skritta för o få ner flåset..
Kändes super fin idag, trots att han stått 3 dagar:D
Emma red en stund efter mig med(:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0