Avställd

Alco är mer eller mindre avställd nu; inte min önskan men kan inte trolla bort all is direkt i heller.
Är väl lite som mamma sa med att jag har inga tävlingar eller någonting på gång så det passar bättre att ge honom lite semester nu än o ha sommarvila.
Han skrittas ibland o skulle all "skit" mot förmodan pysa sin väg så kommer jag o rida honom fram tills att jag o Mattias åker till Egypten.

O vet ni vad??:)
Nu har Challe kommit:D !!!
Åkte o hämtade dom i morse/fm; började med Saras o sen tog vi honom. Har varit ett helvete o ta oss upp på stallbacken..
När vi kom med hennes till stallet hon ska stå i så kom jag halvvägs upp för backen sedan snurrade bara hjulen o hela "ekipaget" började rulla bakåt.. Så vi fick så snällt lasta ut henne mitt i backen på ren is eftersom vi satt fast o kom varken fram eller bak.
När vi sedan skulle köra igen fick vi koppla av släpen o dra runt den för hand, vilket var kämpigt eftersom den just satt fast..
När vi skulle rulla upp här på gården kom vi fram till vårt hus sedan tog det oxå tvärstopp så även Challis fick lastas ut mitt i en backe på ren is.
USCH! Jag kmr då inte köra mer transport än jag måste denna vintern; eller någon vinter alls för den delen.

Nu står alla pållisarna inne o har hälsat på varandra.
I morgon satsar jag på o släppa ihop dom; hoppas Challe har lite attityd i hagen så att Alco inte kommer allt för högt upp på tronen för då blir han inte snäll i hagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0