Lugna o harmoniska

.typ

Alco är glad över att fått en ny box.. Att slippa har Match som hänger in med huvudet hela tiden.
Match är oxå gladare att ha någon bredvid sig som inte fpr utbrott bara för att han kikar in o ser hur grannen har det;)

Challe är den enda "stirriga" hästen i stallet.. Det räcket att jag kommer in i stallet och börjar lägga på täcken så står han o hoppar vid boxdörren.
Bråkade med honom när jag la på täcket idag o förklarade för honom att det är inte ok att trycka upp mig i väggen bara för att han vill ut..!
Han tryckte upp mig i väggen = fick en box. Osvosv... Tror det slutade oavgjort faktiskt.
Testade att ha kedja över nosen på honom ist när vi gick ut i hagen; gick mkt lättare. Det går fort man han drar inte iväg iaf(:

Jag har alltid varit väldigt bestämd mot mina hästar vilket jag fått mkt bra tillbaka från... De stannar om jag stannar osv, drar inte, kan stå lösa i stallgången mm.
De går inte ett steg om jag inte ber dom i första taget; i så fall ska de ha blivit skrämda..
Så det är som sagt ovant för mig att ha en häst som inte gör vad jag säger alls:P Haha
Skillnaden på Armani mot när han åkte är att han stannar inte när jag stannar, drar lite osv.. Men han kan uppföra sig så det är det snart ordning på igen.
Han är dock vääldigt lycklig att vara med Alco igen; det syns i ögonen o han har brallat runt i hagen non stop sen han kom ut i morse *skratt*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0