Igår hade vi flera minus; försökte mig på o rida Alco men snön var stenhård o tung o gå i för honom så det blev ett 20 minuters skrittarbete på en liten volt i hopp om att kunna göra upp ett litet spår iaf.

Idag är det tö, vilket innebär att snön smälter o under kommer ren blank-is fram..
Hade tänkt rida idag med men hoppas ist på att de töar mkt under dagen så att där kanske tom är lite barmark i morgon så jag kan ta en tur då ist(:
Var knappt så jag vågade gå ut med dom till hagen.

Match gör jag inte mkt med ute alls just nu pga av snön o vädret. Han får stå o bara vara häst ist.
Däremot har jag börjat "hänga" på honom i stallgången när jag borstar o så. Alltså utan o lyfta benen från marken då, så det är jag som bestämmer vilken tyngd han får på sig genom o försiktigt luta mig över honom.
Han bara står där o vänder sig om o tittar på mig när jag lutar mig över honom o klappar på andra sidan. Han är så duktig:)
Tur han är så liten:P Med en stor häst hade jag aldrig kunnat luta mig över utan att släppa marken:)
Brukar även ta ena handen när jag lutar mig o ta den fram o tillbaka över rumpan då där en dag ska svingas ett ben över där, men han bryr sig inte ett dugg(:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0