Dressyrpass x2

Idag känner jag mig väldigt flitig:D

Steg upp halvåtta o släppte ut hästarna o gjorde färdigt stallet:)
Sedan körde jag o Jenny till stan o tog en frukost på Espresso House + kikade i lite affärer(:
Hem igen sen o dra på ridkläderna ännu en gång:D

De hade börjat bygga på min sadelnkammare så jag fick stå i stallgången i stora stallet ist(: Mkt trevligare tyckte Alco;)
Körde ett dressyrpass uppe på fältet; tränade mkt övergångar + halter... Även en del skänkelvikningar o framdelsvändningar osv.. Jätte fin o lyhörd!:) Absolut inget o klaga på där inte:D Skulle va en o annan halt från galopp där han gasade på lite för mkt precis innan ist för o svara upp på mina halvhalter...;)

Sedan blev det Armanis tur:) Vi var oxå uppe på fältet o tränade.
Red på 4-kantsspåret runt konorna o tränade mkt halva fram o bakdelsvändningar i hörnpasseringarna.. För vänster skänkel går det jätte bra, för höger går det si så där:) Körde oxå lite sidvärtsrörelser i snett igenom. Ett par steg åt gången:) Han är såå duktig så!:)
Inga konster överhuvudtaget idag, han var bara så suveränt fin:D Tom i galoppen..

Nu sitter jag o funderar om jag ska köra in till Jägersro o se när Closse startar, han kommer köras av Torbjörn Näslund idag(: Håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0