Ligister

Mest irriterad.. Smått arg tom... På hästarna.. :@
Ibland driver dom mig till vansinne!

Igår tog de så fint i sönder Alcos sista hela vintertäcke... De DROG av hela täcket o stod sedan o drog i det tillsammans... Arg som ett bi drog jag in Alco från hagen o sen fick han stanna inne resten av dagen...
Letade fram ett  trasigt vintertäcke jag sparat där bara ett knäppe är helt framme vid bogen; knöt ihop det så att det gick i använda.. En HALVTIMME gick det sen hade de fanta mig slitit av det oxå!!!
Nu har de... lr ARMANI lärt sig att de faktiskt går o slita av täcken om man bara ger sig fan på det:@
Har inga fler vintertäcken på lager o tänker knappast göra det till mitt problem idag, så Alco får stå ute i sitt innetäcke hela dagen..!

Har lite alternativ... Dränka nästa täcke i tabasko.. Sätta munkorg på Armani i hagen... Eller dela på dom... Nackdelen att dela dom nu är att Armani inte kommer kunna se ngn annan häst o troligen inte vara helt nöjd med det...
Jenny's Praxis är kastrerad så om cirkus 2-3 månader så är tanken att han o Armani ska släppas ihop..
Detta är tyvärr inte hållbart längre, och jag ser definitivt INGET kul i det..

Ska strax till frissan o göra om hela frillan.. Sen ikväll blir de middag på restaurang med mina girls för o fira min födelsedag.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0