Uteritt

Får bli en snabb uppdatering nu för mina ögon svider sååå...

Hämtade upp Felicia efter jobb idag för en uteritt:) Började givetvis snöa väldigt mkt o blååsa när jag körde från jobb* SUCK*
Vi har just nu kommit överens om att när vi rider ut tsm tar hon Armani eftersom hon sitter MKT säkrare än mig i sadeln o tycks att klister i baken *fnissar*

Red först fram o tillbaka på en grusväg. Skuttelibang... typ;)
Svårt o avgöra vem som är piggast.. Alco gör färre bocksprång o så.. Han studsar mest o vill bara fram ännu fortare... Tillskillnad från sin bror *s*
Skulle avsluta med en liten runda där vi kommer tillbaka till stallet via travbanan sen men de gick inte så bra.. Vägen bortåt var helt täckt av snö så vi såg inte om vi var på vägen lr åkern. Överallt var de vitt.
Travade på ändå för det var inte spec djupt med snö.
När uppförsbacken sedan kom saktade vi ner till skritt o pang bom var vi ute i värsta djupsnön:S De var sjuukt högt upp.. Har aldrig varit med häst i så djup snö.
Gick inte o vända tillbaka för båda pojkarna fick ju panik o ville ta sig därifrån; o då hoppar de framåt..
Hördes tydligt hur rädd Alco var, ffa på andningen så jag fick kasta mig av o dra honom upp på åkern.. PUUH... Armani var lite starkare så de kom oxå upp på åkern.

Skrittade tillbaka igen, på en oberörd Armani som hoppade rundor o små bockade hela vägen..
Alco var bara trött..
Red bort en runda på gräsfältet så Armani kunde få springa av sig lite till... :P Alco o jag höll oss skrittandes så länge;)

Felicia håller på o ska lägga ihop alla klipp jag filmat till ett o lägga in musik så man slipper höra hur det blåser o dånar..
Men så länge kan ni se två klipp från idag med full storm i högtalarna:P På första ser ni hur han kan va när man inte vill annat än o TRAVA ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0