En kombination av testing o trots.

Efter att ha släppt ut kusebusarna i morse blev det en tur till stan:)
Bokade tid hos frissan + shoppade lite nytt *ler* Ibland måste man unna sig själv saker..!
Handlade med en stor Chai o en grillad bagel hem som frukost från Espresso House.. Mums :) Frukost 12.30 kändes lite sent, huah...

Framåt eftermiddagen var det hög tid o motionera pållarna :)
Startade med Armani... Piggelinen själv *suck*... Sen ska han ju testa konstant med o vända åt motsatt håll o stegra när man blir arg o manar på honom åt de håll jag vill..
Idag testade jag med o visa mer humör mot honom.. Ju argare han blev på mig ju mer förbannad blev jag på honom så jag höll med ena fingert i förbygeln o manade på honom ständigt den lille sprätten.. Han hoppa o bocka o sparka o skutta o gjorde alla dess konster.. Suck.. Men jag är STOLT över mig själv som blivit aningen tuffare på honom..
Travade fint runt på en stor volt i paddocken som numera består av mjuk snö =perfekt, o emellanåt kom testingen/trotsen.. Kan ju inte gå runt fint hur många varv som helst såg han ut o vilja säga.
Ibland försöker han komma undan med o galoppera på stället, idag drev jag bara framåt o fortsatte rida lätt o morrade samtidigt lite på honom.. Samtidigt som man gör allt detta får man försöka dra upp huvudet på honom som han vill ha mellan frambenen när han hoppar rundor med mig i snön. *skakar på huvudet*
Red honom lagom trött; inte så överdrivet hårt.. Nyss vaccinerad som sagt(:
Tryckte dock in lite galopp oxå, kämpigt (för min del) men han skötte sig bra... Tills man petar på med spöet för att han ska gå fram mer, haha.. Ja ni skulle se de live för o förstå vilken cirkus vi kan åstakomma..

Hann börja skymma så jag fick skynda mig ut med Alco direkt efter.
Han var mest pigg o ville springa fort... Efter var hörnpassering skulle det ökas, MKT sa han...
Sen var löven som blåste runt på snön OTROLIGT farliga "matte matte ser du inte, de tar mig ju... Förstår du inte att jag MÅSTE springa nu.. FORT"...
Efter massor med galopp; i hopp om att han skulle bli lite trött (fel av mig, MKT piggare) så blev han iaf mkt mjukare o gick stadigt i form o flyttade sig i skänkelvikningar, öppnor o slutor utan några som helst problem... Var bara gasen som skulle till så fort jag rakställde honom *S*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0