Ridhus

Idag har vi varit iväg med båda mina kusar o tränat i ridhuset i Vallby... (:(hos Monki)
... nu sitter jag trött, ooo ännu tröttare o med lätt huvudvärk i soffan o längtar tills klockan är lite mer så jag kan gå o lägga mig:)

Sara kom vid tolv så då körde vi ner med Armani för o träna (hon red Armani) Han tyckte det var kul o komma på nytt ställe o var väldigt nyfiken o framåt.
Framåt var han iaf fram tills man kortade tyglarna o började att ställa krav. "SUCK, MÅSTE jag" tänkte han.. "Ja Armani, det måste du" sa Sara .
Haha; hon fick verkligen kämpa. Han gav inte en tum gratis.. Han höll till och med på o springa rätt över julgranen i mitten av ridhuset för att han minsann inte tänkte svara för ytterskänkeln.
Med honom kommer det nog bli en utmaning att få känslig för hjälperna o ffa FLYTTbar...
Men han gjorde vad Sara krävde till slut och inte ett dugg extra ...
Lastningen dit o hem var mest skit; den vill jag göra ett sträck över.. Jag kan visst ha tålamod o vänta ut hästar som vill lukta o känna efter med hovarna på lemmen lite först osv. Men jag har som alla andra oxå gränser; min går vid när han reser sig rakt upp och dessutom mot mig.. Alltså när han blir FARLIG.
Aja, det lossnar säkert nu när vi ska köra iväg en gång i veckan (helst) o rida i ridhuset:)

Mamma åkte med när det var Alco's tur:)
Han var helt fantastiskt.. Ibland överraskar han rejält o det värmer i hjärtat *ler*
Jag var så stolt, och mådde så bra när jag red på honom. Han var PIGG o riktigt GLAD att få komma iväg o träna...
Nästan så han var stark o dragit emellanåt.. Men när jag samlade ihop honom o red så dansade han under mig. Flyttade jag skänkeln en cm flyttade han sig. Han kändes verkligen helt underbar idag(:
Aningen överambitiös i galoppombytena o bytade HELA tiden steget före mig.. (hann inte lägga om hjälperna) han visste precis vad som gällde.. Tog jag ist tillbaka honom o vände tillbaka till det voltvarv vi kom från så bytade han fint över igen.
Tänkte att jag skulle utmana honom lite ist o tvinga honom o lyssna på MIG. Så jag red på 5 serpentiner i galopp o bytade alltså galopp i var båge. En baggis sa Alco som bytade över om o om igen.
Han fick mig verkligen att bara må.. Sitta o njuta var sekund o bara längta ut till tävlingarna i vår=)
Visst fick han lite pigghets ryck han oxå. Sköt som en pil rakt upp i luften o landade lika fort igen o jag bara tittade på mamma o sa "va hände" Hahahah;) Tosing.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0