Ridhuset

Snabb upp.date sen sist jag skrev innan jag skriver om dagen:)

Onsdag: Starten för Closed Case på Jägers blev för ivrig så det blev galopp, sedan hann de inte komma fram långt i ledet igen:( Jätte synd för han såg sååå fin ut när han värmdes.
Kanske någon som såg loppet på tv förresten?:)

Torsdag: Skrittade Alco en runda.. Riktigt pigg efter att ha stått 4 dagar.
Efter det tömkörde jag Armani som var helt sjövild... Skulle bara göra tvärtemot mig och protestera hej vilt. Trodde jag skulle tappa honom ett par ggr när han satte iväg; var ju inte så stabilt underlag (snö)... Men efter att ha skällt på honom och gett mig attans på att det skulle gå så fick jag min vilja igenom:)

Idag: Idag är det kallt *brrr* o igår kväll o i natt har de blåst massa snö upp på vägarna så på sina ställen var det inte alls kul o köra med släp.
Alco gick rätt upp i släpen både dit o hem utan lina o grejor.. Helt snopen; för han brukar faktiskt stanna till o titta lite iaf;P
Ridmässigt gick han bra:) Pigg o på bettet men lyssnade hela tiden(:
Körde inget jätte hårt pass eftersom han stått ett par dagar, utan ett sådär lagom.
Sedan var de hem o byta häst + passa på o trycka i sig lite frukost.
Armani reste sig en gång vid lastningen så jag smällde till linan i rumpan på honom o då sprang han rakt in... Snopet de oxå:P
Han var lite skuttig i början o man kände hur han gick o laddade, men mot slutet var han riktigt fin.
Red honom i ett övertempo i traven eftersom han annars segar så... Slutade med att vi flåsade nog minst lika mkt! *asg* Jätte duktig faktiskt(:
Hem var de samma visa.. En resning, sedan sprang han in.. Hann dock inte göra ngt utan han fick fart på benen ändå *fniss*

Sry... Glömde kameran:( Blev bara en bild med mobilen när mamma håller Alco utanför ridhuset när vi är på G att gå in o rida.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0