Tjollahopptjollahej

Trist va, inlägg idag igen!;P Hahaha...

Jobbat lång dag idag... Min söta mammi hade mockat åt mig eftersom hon varit ledig så jag hann med o motionera båda pållarna en snabbis :)
Vi rullade först in en ny halmbal dock:D

SnöSnö o åter Snö.. Dessutom blåser de massa så det var ju inte direkt KUL o jobba med pojkarna, dock nödvändigt eftersom tanken är att jag ska jobba hela helgen.
Tömkörde Armani i paddocken i lite djupare snö.. Han gjorde inga konster alls utan var verkligen super duktig :D Däremot blev han trött fort *klandrar honom inte* så vi höll på max 30 minuter.. Mkt skritt o trav men testade även galoppen.. Ibland gasar han lr busar o då hinner jag inte alltid med i tömmarna men idag var han hur fin som helst... Som ni hör är jag strålande nöjd med lillprinsen (A)

Vädret var värre när jag kom ut med Alco.. Ångrade mig direkt när jag skuttat upp på hans varma termo täcke...
Men tyckte det var lika bra att han oxå fick röra sig...
Alla gångarter lite snabbt.. Knapp 20 min.
Vi fann ingen glädje av de alls någon av oss.. Gjorde mest ont när snön blåste rakt in i ögonen.

Efter att alla tjatat på mig har jag finally tagit mitt förnuft till fånga o kan se mig besegrad av snön... Finns nackdelar med o bo på landet med... För min del är nackdelen att jag inte kan köra till jobb i morgon.. På bara några timmar är vi insnöade... :/
Plogas konstant här utanför men blåser igen minuten efter:(
Räknar med o komma till jobb på söndag för de skulle avta då...

En fördel är att man snabbt kan rida sina pigga knasbollar trötta i snön ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0