Ledig=massa ridning

Varning... Troligen ett långt inlägg;)

Ridturerna idag började med Alco prinsen. Vi tog å-rundan=)
Han var hur duktig som helst:D Precis när vi skulle över ån dock så var bro-övergången en endaste vattenpöl. Han var så sööt.. Stod o trampade på stället o visste inte hur han skulle bära sig åt.. Ett tag väntade jag mig ett jätte spång över som ja blundade o klämde till med benen men han taktade sidleds sådär snyggt över *puss min prins*

Slängde till mina killar lunch o sedan tog vi in Praxis:)
Rakan först 2 vändor o sedan skrittade vi i "paddocken" på volter:) Mjuk i munnen o finig som vanligt.. Kan dock kännas som en stridsvagn o vända (A) Vill han inget är han typiskt ponny o kör upp huvudet o bara går åt andra hållet *S*
Jenny skrittade lite på honom med efteråt:) Snart tror ja hon känner att hon fixar rida honom helt själv:D

Sist men inte minst Armani.
Han är ju känslig om ngt:/ Jenny startade filmklippet på sin mobil som hon tog när ja skrittade Praxis på baksidan... De skritt-ljud han då hörde gjorde honom helt uppspelt i stallgången som han steppade rundor o stegrade o bar sig åt *skakar på huvudet*
Fick gå runt med honom lite på gårdsplanen innan jag hoppade upp.
Skrittade först i "paddocken" o sedan tog vi bakvången fram o tillbaka.. Jätte fin där:D ffa hemmåt som sist...

Gick sedan in o väntade på att Jenny o Dennis skulle komma eftersom vi skulle (ska) laga middag ihop o äta.. =)
När de kom så visade det sig dock att kiropraktorn skulle komma när som så det var raka vägen ut i stallet.
Han skulle komma på söndag men dök visst upp idag ist;)
Alco först. Han hade början ischias på vänster sida. Sjukt häftigt hur han kunde knäcka rätt de sådär:O Inte en reaktion efteråt:D
Sedan Armani. Ingenting fel alls där:D
Sist mig (han tar ju människor med)... Jag var tydligen en sk "25 procentare" vilket innebär att jag kan få problem med ischias.. O ska jag vara ärlig så har ja problem spec när jag ska gå ur/i bilar.. De gör så ont att jag viker mig ibland...
Men nu är även min rygg fixad=)
Alco och jag ska göra en koll nästa gång han kommer med:D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0